Zijn er nog ontwikkelingen met de Hoeksteen?

Het is een tijd stil geweest rond de ontwikkelingen van de Hoeksteen. Dit betekent niet dat er niets gebeurd. In de afgelopen tijd is er gerekend en getekend samen met een projectontwikkelaar. Basis daarbij is ”nieuw voor oud” in combinatie met appartementen. Er ligt al sinds december 2021 een massastudie (bouwtekening) bij de gemeente Dronten, begin deze maand (december 2022) is de massastudie in behandeling genomen.

In het 1e kwartaal van 2023 gaat de gemeente kaders opstellen, waaraan we aan moeten voldoen. Daar is nu helaas het wachten op, voordat we weer verder kunnen.

Al met al is het een traject van veel geduld en van een lange adem.

Jack Musters

Jan Oosterga

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Temperatuur in de Hoeksteen vanaf 1 januari 2023 onder druk!

Door de extreme verhoging van energiekosten voor de Hoeksteen vanaf 1 januari 2023, is in de afgelopen weken geëxperimenteerd hoe je minder gas kunt gaan gebruiken. Door de Hoeksteencommissie zijn en worden er nu allerlei maatregelen genomen om het gebruik te minimaliseren. Er is voor gekozen om de kerkzaal (die 1 uur in de week gebruikt wordt) te verwarmen tot maximaal 15 graden. De vergaderingen worden zoveel mogelijk geclusterd, deze zalen worden tot maximaal 19 graden verwarmd.

Daarnaast wordt er gewerkt aan vervangende verwarming in de vorm van airco’s met warmtewisselaar in combinatie met zonnepanelen. Hiermee kunnen we alleen de vergaderzalen (niet de kerkzalen) en de foyer verwarmen, hopelijk kunnen de airco’s in januari geplaatst worden.

Al met al zijn we hoopvol, dat we zo gezamenlijk deze lastige periode doorkomen.

December 2022

Jack Musters      jack.musters@kpnmail.nl