Klik hier voor de vieringen van 7 april  tot en met 1 september 2024

Uitleg soorten vieringen:

Raad van Kerken viering:

Oecumenische viering volgens richtlijnen/liturgie van de landelijke Raad van Kerken.

In deze vieringen proberen we een evenwichtige mix te maken tussen de Protestante en de Katholieke tradities. Er zal in deze vieringen geen communie of avondmaal zijn, omdat dit niet in de uitgangspunten van de landelijke Raad van Kerken past. Deze vieringen vinden 4 keer per jaar plaats, afwisselend in de Protestante of Katholieke kerkzaal. Ook wordt afwisselend een voorganger met Katholieke of Protestante achtergrond uitgenodigd.

Gluren bij de buren:

In deze viering komt de ene geloofsgemeenschap op bezoek bij de andere. De geloofsgemeenschap die gastheer/gastvrouw is viert die dag zoals men gewoon is. De bezoekende geloofsgemeenschap wordt uitgenodigd mee te vieren op die wijze en mag aan de rituelen meedoen, als men zich daar goed bij voelt. Deze vieringen worden per jaar ingepland.

Gezamenlijke viering

Voorbeelden hiervan zijn de Startzondag, tentviering en de Vastenmeditatievieringen. Daarnaast worden er jaarlijks nog 2 vieringen voorbereid door een “team” van voorgangers uit beide geloofsgemeenschappen.

Deze worden per jaar ingepland. De voorgangers zijn vrij de viering in te richten zoals men passend vindt bij het thema. Deze viering kan evt. ook een Avondmaal of Woord en Communie viering zijn en de aanwezigen worden uitgenodigd hieraan mee te doen.