RK Basisschool de Golfslag is de katholieke basisschool in Swifterbant.
Vanuit school en de Geloofsgemeenschap is er op verschillende tijden door het jaar heen "VERBINDING".

Elk schooljaar wordt er gestart met een openingsviering in ‘de Hoeksteen’. Het schooljaar wordt ook afgesloten met een eindviering.
Op school wordt deadvent gevierd voorafgaand aan de kerstviering. De kerstviering is een gezamenlijke viering met ouders en kinderen in ‘de Hoeksteen’.

Rondom Pasen wordt voor aan de witte donderdag viering in ‘de Hoeksteen’ door iedere groep een palmpasenstok gemaakt waarbij er aandacht is voor de symboliek. De palmpasenstokken wordt, na de viering, aangeboden aan de ouderen van Swifterbant.

Vanuit de geloofsgemeenschap Willibrord wordt, in samenwerking met de Golfslag, eens in de twee jaar de gelegenheid geboden om uw kind(eren) de Eerste Communie te laten doen. De volgende mogelijkheid zal zijn in het schooljaar 2023-2024.

Op school wordt de levensbeschouwelijke methode Trefwoord gebruikt.

****************************************************************************************************************************

Witte Donderdagviering 2022

Een terugblik vanuit de Golfslag op samen VIEREN

Eindelijk was het weer zover we konden weer samen vieren. De afgelopen jaren hebben we alles in onze eigen klas gevierd maar nu konden we weer met iedereen samenkomen in de kerk voor de Witte Donderdag viering. In de weken voorafgaand aan Pasen had iedere klas een Palmpasen stok gemaakt en geleerd wat de symboliek was van de verschillende elementen aan de stok. Deze stokken hebben de kinderen uitgedeeld aan de mensen van Coloriet.

Voorafgaand aan de Witte Donderdagviering liepen we weer als vanouds in een lange rij door het dorp, op weg naar de kerk. Daar hoorden we het Paasverhaal en hebben we met elkaar gezongen. Ook hebben we de enveloppen voor de vastenactie verzameld. Aansluitend was er een Paaspicknick op het schoolplein samen met enkele bezoekers van het dagcentrum van Coloriet.
Het was een mooie dag en we hebben genoten van het samenzijn.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Slotviering op de Golfslag
JUNI 2022

De laatste viering alweer van dit schooljaar, en voor groep 8 de laatste viering van hun tijd op de Golfslag. Toen we binnen kwamen stond diaken André van Boven al op ons te wachten bij de deur om ons welkom te heten. Voorin de kerk stond een mysterieuze koffer waar we een mooi verhaal over hebben gehoord. Het ging over iemand die aan kwam met een koffer maar anders was als de anderen. Kan je iemand dan vertrouwen en maakt het eigenlijk iets uit dat iemand anders is? We hebben gehoord dat God van ons allemaal houdt en dat het juist fijn is dat we allemaal anders zijn.

Tot slot hebben alle klassen een mooie bloem in een vaas gezet met daarop hun eigen gedachten voor de voorbeden. Het was een mooie viering. Eerst nog even genieten van de vakantie en dan op naar volgend jaar.

Startviering Schooljaar 2022-2023

Startviering van de Golfslag

Op 23 september hebben wij de eerste viering van het schooljaar gehad met het thema: “bouwen doe je samen”. De kinderen waren op school al begonnen in het boek: opa Knoest bouwt een huis. En alle klassen hadden een steen beschilderd. En het toeval wilde dat Diaken André van Boven nog een zak cement in de auto had staan en een steen beschilderd had. In de viering hebben we het verhaal verder gehoord en heeft de diaken verteld over samen bouwen. We hebben samen gezongen en er waren ook weer ouders bij de viering, het was zo fijn om nu echt weer met iedereen te kunnen vieren. Alle stenen zijn mee naar school gegaan en daar is een mooi muurtje van gemetseld.

25-jarig bestaan wordt samen gevierd.

De Golfslsg heeft al een aantal jaar een prachtige verbinding met het Pluspunt van Coloriet te Swifterbant.

De gezellige huiskamer bestaat dit jaar 25 jaar.

De feestweek is begonnen met visite van kinderen van basisschool De Golfslag.

Maandag hebben kinderen van de Golfslag zelf taart en cake gebakken. En dinsdag kwamen zij de heerlijke taarten brengen. Juf Miranda voor iedere medewerker en vrijwilliger een kaart met attentie gemaakt.

Uiteraard schoven de kinderen aan voor een gezellig praatje, iets te drinken en een heerlijk stukje cake of taart.

Zo fijn die verbinding met elkaar!

De waarde zit hem in de ontspannen sfeer en de spontaniteit. Op en top genieten.