Werkgroep Eerste Communie

De Eerste Communiewerkgroep begeleidt ouders in hun wens om hun kind de Eerste Communie te laten doen. Eens in de 2 jaar is de gelegenheid om de Eerste Communie te doen. De bedoeling is dat we een aantal keren bij elkaar komen op school, in het jaar dat er Eerste Communie gedaan wordt. Dit is buiten schooltijd om. De kinderen bereiden de Eerste Communie samen met desbetreffende werkgroep, op de RKB de Golfslag, voor. Van de ouders vragen we ook een stukje verantwoordelijkheid en motivatie om samen de Eerste Communie voor te bereiden.

EERSTE HEILIGE COMMUNIE 2022
Wat was het een mooie dag! De dag begon al met stralend weer en alle communicanten waren er,
ondanks een gezonde dosis spanning, helemaal klaar voor.
Na het maken van de foto’s kwamen de communicanten de overvolle kerk binnen met hun
versierde doos.
Het was een mooie viering mede door de zang van Alliance, die voor bijpassende muziek gezorgd had.
Pastoor Huitink maakte er een mooi geheel van.
Vol trots gingen de kinderen na de viering naar huis met hun goed gevulde dozen, waarvoor onze dank. Zo
dierbaar dat de leden van onze parochie zoveel hartverwarmende berichten hebben achtergelaten.
Wij kijken terug op een mooie voorbereidingstijd met de communicanten.
Wij hopen dat dit een vuurtje bij ze heeft aangewakkerd en dat we Kasper Akkermans, Caithlyn van den
Bosch, Micha en Timo Donia, Milan Drzewiecki, Milena Hadamek, Kristan Oud en Nouk de Munnik nog
regelmatig terugzien in de kerk.
Werkgroep eerste heilige communie
Carina van den Bosch, Marian de Munnik-van Stee, Leonie Thijs-Buijsrogge.