Beste mede- parochianen.

Wellicht zijn velen van jullie, net als de kinderen van KBS de Golfslag, op moment van schrijven en drukken, aan het genieten van de zomervakantie.

Het afgelopen jaar hebben we ook op school helaas een aantal dingen niet door kunnen laten gaan. Buiten het niet met elkaar op school kunnen zijn gedurende een lange tijd, hebben we de Witte Donderdag viering en de Slotviering niet kunnen vieren. We hopen deze vieringen volgend jaar wel door kunnen gaan.
Toch hebben de kinderen niet stil gezeten. Graag nemen we u mee met een aantal activiteiten:

In september hebben we, zoals we elk schooljaar doen, de startviering in de Hoeksteen gehad. We hadden het thema “Kom aan Boord”. Een gedicht wat toen voorgelezen werd:
Regenboog
Wanneer het regent en tegelijkertijd de zon schijnt,
verschijnt er een regenboog.
Wij zijn als de zeven kleuren van de regenboog.
Twee kleuren kunnen samen één kleur vormen,
Zoals vele karaktertrekken samen ook ons karakter vormen.
Elk heeft zijn eigen karakter.
We hebben elkaar nodig zoals we zijn.
Zoals de kleuren bij de regenboog horen,
zo horen wij ook bij elkaar.
De regenboog betekent voor ons dat we allemaal anders zijn
maar toch horen we bij elkaar.

Palmpasenstok
Een van de projecten dat ieder jaar terugkomt, is het maken van een Palmpasen stok in de klas. Een aantal leerlingen van school brengen deze naar de ouderen van het Pluspunt in de Steiger. De kinderen vertellen wat er allemaal aan de Palmpaasstok hangt en wat de betekenis ervan is. Een waardevol moment.

Iets doen voor andere in tijden van Corona
De leerlingenraad is, namens alle kinderen van school heel erg actief geweest gedurende de Corona periode.

Zij hebben nagedacht over solidariteit en burgerschap en hebben vier activiteiten uitgewerkt die alle leerlingen van de school willen uitdragen.

De leerlingen uit groep 1 en 2 hebben kleurplaten of tekeningen gemaakt voor de ouderen.
De leerlingen uit groep 3 en 4 hebben kaartjes gemaakt voor kinderen en mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking.
De leerlingen uit groep 5 t/m 8 hebben verbindingsbrieven geschreven. Deze sturen of bezorgen zij aan/bij kinderen of mensen die juist nu extra aandacht verdienen.

De heliumballonnen zijn onder andere bezorgd bij zorgboerderij de Huif. Daar hebben de werknemers de ballonnen voorzien van kaartjes om vervolgens de ballonnen te bezorgen bij de cliënten thuis.
De cliënten konden op dat moment niet naar de zorgboerderij komen en zaten dus thuis.

De leerlingen van de leerlingenraad, de werknemers van de zorg boerderij, en het team, maar vooral de cliënten hebben hier een heel warm gevoel van gekregen.

Voor de cliënten was het een hele waardevolle verrassing.

Gedurende deze periode hebben de kinderen laten voelen wat verbinding kan betekenen, welke waarde het heeft als je iets voor een ander kan doen, zonder daar iets tastbaars voor terug te krijgen.

Het goede doel.
De leerlingen bedenken ieder schooljaar een (nieuw) goed doel waarvoor, onder andere tijdens de Kerstviering en de Witte Donderdag viering, gecollecteerd wordt. Dit jaar was dat de Tarpaniahoeve:
Op 26 juni is een van de leerkrachten met de leerlingen van de leerlingenraad naar de Tarpaniahoeve geweest om de cheque te overhandigen.

Samen met de hele school hebben ze € 303,63 opgehaald.
De Tarpaniahoeve heeft twee vakantiewoningen voor gezinnen met zieke kinderen.

Gezinnen kunnen hier op een gepaste, betaalbare en ontspannen manier toch vakantie vieren.
Helaas konden ze de woningen niet bezoeken maar de rondleiding op de boerderij maakte dat helemaal goed.

In het middelpunt van onze school is een heel mooi plekje gecreëerd. Op het leerplein, naast ons podium, kunt u onze speciale haven vinden. Een plek om even stil te staan, te delen en te vieren. Het leerplein is voor ons DE plek om samen te komen als we iets willen delen of vieren samen. En op dit plekje staat die prachtige paaskaars, die wij heel dankbaar in ontvangst mochten nemen van de parochie bij het 40 jarig bestaan van de Golfslag. Wat een stralend licht gaf deze paaskaars ons tijdens de vieringen rondom kerst.

En dan is het einde van het schooljaar aangebroken. Waar we het normaal gesproken feestelijk afsluiten in de kerk met een slotviering, hebben we nu in de eigen klas het jaar afgesloten. En hoe bijzonder is het dat bij het ophalen van herinneringen aan de vieringen in de kerk er enthousiast geroepen wordt; ja juf toen kwam de pastoor met zijn rugzak op zijn buik in plaats van op zijn rug! Waar een klasgenootje aanvulde; ja, maar daar deed hij alle herinneringen in en zo kon hij er beter bij. Toen hebben we die rugzak er maar weer eens bij gepakt, samen alle herinneringen aan dit mooie jaar gedeeld en kwamen we tot de conclusie dat zo'n volle rugzak iets is om heel dankbaar voor te zijn.

We kijken uit naar een nieuw schooljaar. Een jaar vol nieuwe ontdekkingen en kansen.
We wensen jullie allen een mooie zomer!

de hele school hebben ze € 303,63 opgehaald.
De Tarpaniahoeve heeft twee vakantiewoningen voor gezinnen met zieke kinderen.

We wensen jullie allen een mooie zomer!